يلعن أبوكم

أضف تعليق9:40 م, بواسطة المحروسة



يلعن أبو الليبرالي ع الأحراري
ع اللي يفتح بقو يقول انا يساري
ع اللي بيسَرّح ف دقنه هناك ومتداري

يلعن أبوكم كلكم
خَلَّف ولا ربّا
لسّاكو بتعكعكو
والبلد طابَّه
دانتو ولا نسوان
واتعاركو على خاطبه
أجيب لـ دي عرسان
دي تقول لي مش لاعبه
ماتلمّوا روحكو بأه
وتسترجلوا حبه
لانا روحي منكو خلاص
بقت فـ منخاري

أول ما قالوا الملك
وقع ولا سمّى
ولا كلاب السكك
نطيتو على عضمه 
يا خيب الرجا فيكم
يا خيبة الأمه
الثورة صبحت عار
والثوري بأه تهمه
بتتفلسفوا على شعب
بيفلسف اللقمه!!

واكمن مات الغول
رميتوا عصيانكم
كتب عليّا غباكو
يا نخبه عصيانكم 

هو انت فعلا غبي
والا انت مش داري
دي ثورة يابن العبيطه
مش جيمز وأتاري

لو حتى مات الملك
أو راح فـ خرّاره
لسه جيوش الملك
صاحيه وجرّاره
واكمن فهمك بطيء
خدها بقطَّارة

الجيش ده جيش الملك
يا حلو مش جيشك
وان كنت باقي على
شربك وعلى عيشك
انزل وقول للجيش
مات الملك فَرفَر
وانا م النهارده الملك
اتصَف يا عسكر!!
واسمع كلام الملك
تلقى الملك سكّر

ما ضربتناش بالنار!!
تِسْلَم يا ذوق تُشكر
راح نفتكرلك جميلك
بس انت تتنحرر
آن الأوان يا جيش
انا وانت نتحرر
ماتسيبش غلطة زمان
بالغصب تتكرر
الجيش مكانه الميدان
مش عندي في المَنْوَر
أو ع الحدود ددبان
فُوتها عشان تِعْمَر

لك شوق لشيء غير كده
أنا الميدان داري
شايك أهو وقهوتك
واحسبها يا جاري
وحط دي فـ حِسبتك
أنا مش بسيب تاري

تعديل الرسالة…

هل تريد التعليق على التدوينة ؟