ما تولع مصر

أضف تعليق12:11 ص, بواسطة المحروسة

انا كان مالي ومال الثورة

ما تولع مصر

والا انشالله ما كانت حرة

أنا كان مالي اسهر واتمرمط

وانا سهل اتفلسف واتنطط

واتفرج مالبيت وأعيط

واما يجيبوا الديب من ديله

أفرح في الشارع وأزيط

انما تتقل حبه الشيله

وقلة أمن وحرقة دم

وحظر تجول

لأه يا عم

هارجع تاني أبيع الليله

ويبقوا صحيح قلة بتستعبط

واشتمهم بالدين والأم

زي ما خلوا حالنا يغم

وان نجحوا وانا باحبط فيهم

برضو أكيد الخير هايعم

أنا كان مالي

انا مصري وطيب وفحالي

يعملوا ثورة يعملوا حركه

انا عايش كده هو بالبركه

هاتقول لي أنزل واتظاهر

راح اقصر واجيب مالآخر

طز فكل اللي يقول لي انزل

وانا ليه أنزل؟؟

هو انا كنت طلبت عداله

ليه اتحمل

هَمّ البواب والشغاله

أنا لانا عمري حلمت اتوظف

ولا محتاج صرف انا باتصرف

وبرستيجي عمره ما يسمح

أحتاج تروماي أو مستوصف

يبقى انا مثلا هانزل ليه

علشان الأحزاب قال إيه

هو انا قلت انا عاوز حزب؟

مانا طول عمري سايبها وعارف

انها متزورة بالكذب

فيها إيه عادي

انا أصلا لانا عندي بطاقه

وشغل الساسه ده عندي حماقه

ناس براطيش

عايشين من عهد الطرابيش

مالي انا بيهم

روح يا بعيد احفر لك حفره

انا يتقال لي شعب وثورة

تعديل الرسالة…

هل تريد التعليق على التدوينة ؟